Teachers’ Acceptance of Curriculum Reform in the Czech Republic: One Decade Later
| Název česky | Akceptace kurikulární reformy učiteli v ČR: deset let poté |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2019 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Center for Educational Policy Studies Journal |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | https://ojs.cepsj.si/index.php/cepsj/article/view/560/327 |
| Doi | https://doi.org/10.26529/cepsj.560 |
| Klíčová slova | curriculum reform; teachers’ attitudes; acceptance; resistance; curriculum documents |
| Popis | Podobně jako v ostatních zemích V4 přinesla kurikulární reforma v ČR zásadní změny týkající se kurikulárních dokumentů. Cílem této studie je zjistit, jaké jsou postoje českých učitelů ZŠ k této reformě. Výsledky dotazníkového šetření (n = 701) poukazují na spíše negativní postoje učitelů. Akceptace má tendenci se zvyšovat u učitelů, kteří používají kurikulární dokumenty pravidelně, a u učitelů s vyšší mírou subjektivně vnímané zdatnosti. Neprokázal se statisticky významný rozdíl mezi učiteli s ohledem na pohlaví, délku učitelské praxe a post ve vedení školy. Studie sice staví na modelu CBAM použitého v kontextu ČR, implikace je však možné vztahovat i pro jiné země s podobným vzdělávacím kontextem. |
| Související projekty: |