Zur Implementierung der Curriculumreform in der Tschechischen Republik: Zusammenfassung zweier Akzeptanzstudien unter Lehrpersonen
| Název česky | K implementaci kurikulární reformy v České republice: Shrnutí dvou studií o akceptaci reformy učiteli |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2018 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Von der Wissenschaft in die Praxis? Zum Verhältnis von Forschung und Praxis in der Bildungsforschung |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Klíčová slova | curriculum reform; implemantation; acceptance; teachers |
| Popis | Cílem příspěvku bylo shrnout vybrané výsledky dvou studií o akceptaci implementace kurikulární reformy na základní škole a gymnáziích v ČR. Obě studie si kladly otázku, jak je kurikulární reforma akceptována učiteli a jaké faktory akceptaci učitelů ovlivňují. K zodpovězení otázky byl zvolen kvantitativná výzkumný přístup využívající dotazníkové šetření. První studie byla realizována v roce 2010 na gymnáziích (v pilotní fázi reformy, druhá studie v roce 2016 na základní škole (po implementaci reformy). Výsledky naznačují řadu problémů souvisejících s akceptací reformy. Učitelé mají vůči reformě a své nové roli tvůrce kurikula na školní úrovni spíše zdrženlivé postoje. |
| Související projekty: |