Škola vs. Pionýrská organizace – spolupráce a její úskalí : Otázka vzájemného vztahu v prvních letech po komunistickém převratu
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2016 |
| Druh | Další prezentace na konferencích |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Komunistickým převratem byla v Československu otevřena nová kapitola přístupu k výchově a vzdělávání dětí. Inspirace sovětskou pedagogikou se odrážela nejen v reorganizaci československého školství, ve změně výchovných strategií, ale také v nových organizacích, které se na výchově dětí měly podílet. Mezi takové řadíme i Pionýrskou organizaci, jejíž těžiště působení bylo přes počáteční nejasnosti viděno na školní půdě. Avšak prosazování výchovného potenciálu Pionýrské organizace nebylo bez obtíží a její úspěšné fungování často záviselo na míře přijatelnosti sovětských metodických pouček i na více či méně skryté intervenci Komunistické strany. |
| Související projekty: |