Poznávání přírody v předškolním věku
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Eco-social theory of education; biophilic education; natural garden; relationship to nature |
| Popis | Příspěvek přináší příklady formování vztahu dětí k přírodě v přírodní zahradě mateřské školy. V návaznosti na cíle předškolního vzdělávání ve smyslu biofilní orientace uvádí terénní nálezy z výzkumného šetření. Výsledky výzkumu potvrzují přínos přírodní zahrady pro rozvíjení potřeby kontaktu s přírodou, pro utváření estetického a etického postoje a adaptace na přírodní podmínky. |
| Související projekty: |