Teaching Elementary Reading and Writing Practice in Inclusive School
| Název česky | Výuka elementárního čtení a psaní v praxi inkluzivních škol |
|---|---|
| Autoři | |
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. Conference Proceedings, Volume III, Education and Educational Research |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Doi | https://doi.org/10.5593/sgemsocial2014B13 |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Primary education; pupil with special educational needs; inclusion; didactics of elementary reading and writing; inclusive didactics |
| Popis | V příspěvku je prezentována problematika vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. K hlubší deskripci tohoto procesu má přispět kvalitativní výzkum současného pojetí výuky elementárního čtení a psaní jako jednoho ze stěžejních předmětů primárního vzdělávání. Výzkum byl realizován na vybraných školách metodou ohniskových skupin. Cílem tohoto výzkumu bylo induktivně vyložit aktuální situaci ve výuce čtení a psaní tak, jak jí rozumějí a prožívají sami učitelé elementaristé. Ze získaných poznatků chceme zjistit, zda v praxi vzniká něco jako inkluzivní didaktika. |
| Související projekty: |