Dialog slyšícího a neslyšícího vyučujícího na akademické půdě a jeho přínos pro studenty oboru speciální pedagogika
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2014 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | SOCIÁLNE POSOLSTVO JÁNA PAVLA II. PRE DNEŠNÝ SVET „Univerzita ako miesto dialógu“ |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | hearing teacher; deaf teacher; cooperation of hearing and deaf teacher; students of special education; colleagues; communication; Czech Sign Language; lip reading |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Článek se zabývá otázkou přínosu dialogu slyšícího a neslyšícího učitele na vysoké škole pro kolegy a studenty speciální pedagogiky. Jsou v něm prezentovány výsledky výzkumu mezi vyučujícími na katedrách a ústavech speciální pedagogiky, kde působí slyšící i neslyšící vyučující. Prezentovaný výzkum byl realizován v České republice a na Slovensku týmem slyšícího a neslyšícího pedagoga. Cílem výzkumu bylo poukázat na důležitost této problematiky a na ovlivnění připravenosti studentů pro jejich budoucí speciálně pedagogickou praxi. |
| Související projekty: |