Vývojové škály jako kritéria hodnotící jazykové a sociální dovednosti dětí s těžkým sluchovým postižením
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Kapitola mapuje přehled vybraných testových materiálů v podobě vývojových škál a dotazníků pro rodiče, které jsou v zahraničí běžně užívány a tvoří nezbytnou součást komplexní diagnostiky. Průběžné hodnocení jazykových dovedností dětí se sluchovým postižením se jeví jako velmi důležité, zejména pak pro rodiče. Rodina hraje v oblasti jazykového vývoje dítěte klíčovou roli a práce s vývojovými škálami jí může velmi usnadnit orientovat se v dalších fázích vývoje dítěte a směřovat je k vytýčenému cíli. V kapitole jsou prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno v měsících leden a červen 2013 u dvou chlapců předškolního věku s těžkým sluchovým postižením. Za hlavní výzkumnou techniku lze označit pozorování a dotazníky určené rodičům chlapců, pracovníkům SPC pro sluchově postižené a učitelkám mateřských škol, kde jsou chlapci vzděláváni. |
| Související projekty: |