Specifika ve vzdělávání žáků s epilepsií
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2013 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Kapitola je věnována výchově a vzdělávání žáků se zdravotním znevýhodněním se zřetelem na epilepsii. Žáci se zdravotním znevýhodněním, kam patří také žáci s diagnózou epilepsie, jsou přirozeně integrovaní a z pedagogického hlediska jsou považováni za řádné žáky, s ohledem na jejich speciální vzdělávací potřeby, které plynou z jejich onemocnění. V kapitole jsou dále uvedena teoretická východiska řešené problematiky, zdůrazněna je role učitele v edukačním procesu a jsou zde také uvedena určitá specifika ve vzdělávání žáků s epilepsií. Text obsahuje několik doporučení pro učitele běžných základních škol, kteří se ve svých třídách s žákem s epilepsií setkávají. V závěru kapitoly je jako příklad uvedena případová studie žákyně s epilepsií, která byla zpracována v rámci výzkumných šetření Výzkumného záměru MSM0021622443. |
| Související projekty: |