Postavení dítěte s PKU v oblasti vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Učební texty, pomůcky |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Kapitola charakterizuje postavení žáka (dítěte) s fenylketonurií v oblasti vzdělávání. Žák s tímto onemocněním patří do skupiny žáků se zdravotním znevýhodněním. Podle legislativních opatření musí být takovému žákovi poskytnuta dostatečná vyrovnávací opatření, která ošetřuje vyhláška 147/2011 Sb. Významný je zde učitel, který s těmito žáky pracuje a volí vhodné přístupy v edukačním procesu. Z výzkumných šetření, která probíhala na základních školách vyplývá, že ne vždy funguje dobrá spolupráce s rodiči těchto žáků a učitelé mají mnohdy nedostatek informací o onemocnění žáků. Je tedy nutné této problematice věnovat dostatečnou pozornost. |
| Související projekty: |