Na cestě k expertnosti: cíle v dalším vzdělávání učitelů.
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Konferenční abstrakty |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Kvalita učitele je klíčovou determinantou kvality vzdělávání. Podpora profesního rozvoje učitele formou dalšího vzdělávání směřuje ke zvyšování této kvality, ideálně k dosažení expertního výkonu profese, tj. excelentního reprodukovatelného výkonu úkolů, které představují jádrové činnosti v této oblasti. Identifikace charakteristik expertnosti a expertního učitelského výkonu je tedy přímo spojena s formulací cílů dalšího vzdělávání učitelů. Příspěvek představuje výsledky výzkumů (především zahraničních) expertnosti učitele: pozornost je věnována kognitivní, emocionální i postojové dimenzi expertnosti, nicméně akcent je kladen na její činnostní složku, na expertní výkon. |
| Související projekty: |