Filozofováním k rozvoji kritického a tvořivého myšlení dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Deskriptivní studie Richarda Macků vysvětluje teoretické zázemí edukačního přístupu nazvaného „Filozofie pro děti“. Jedná se o program rozvíjející kritické, tvořivé a angažované myšlení (srov. orig. critical, creative, caring thinking) a to skrze práci s didaktickými filozofickými texty a následný dialog. Autor na základě analýzy využití tohoto programu v jednotlivých zemích představuje filozofování s dětmi jako jednu z činností sociálního pedagoga a demonstruje tento fakt na příkladu jedné australské základní a britské mateřské školy. Součástí kapitoly je i zmínka o některých zásadách filozofického dialogu, které napomáhají rozvoji myšlení ve společenství diskutujících. |
| Související projekty: |