Kompetence k řešení problémů - zkušenosti z testování
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Specifika matematické edukace v prostředí primární školy |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | teaching of mathematics; primary school; key competencies; solving problems; testing |
| Popis | Příspěvek uvádí dílčí výsledky výzkumného šetření, které je zaměřeno na zjišťování úrovně kompetencí k řešení problémů ve 3., 5., 7. a 9. ročníku základní školy. Ačkoli současné kurikulární dokumenty preferují rozvoj klíčových kompetencí žáků, zejména kompetence k řešení problémů, je v této oblasti stále co zdokonalovat. Ukazuje se, že žáci jsou schopni řešit úlohy, ve kterých používají naučené rutinní postupy. Řešení úloh, které jsou formulované jako problém a kde je potřeba uplatnit tvořivý přístup, činí žákům potíže, nebo úlohy vůbec neřeší. V příspěvku uvádíme ukázky z testů a několik poznámek z testování. |
| Související projekty: |