Výzkumné šetření mezi učiteli ruského jazyka k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v kontextu integrace a inkluze
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | assessment; evaluation; foreign language teaching; Russian language; teacher; pupil; SLD; questionnaire survey; focus group |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Příspěvek předkládá výsledky dílčího výzkumného projektu k otázkám hodnocení v cizojazyčné výuce u žáků se specifickými poruchami učení (dále SPU), jež byl realizován v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM0021622443). Snahou autora je analyzovat problematiku hodnocení ve výuce cizích jazyků v českých poměrech v kontextu integrace a inkluze. Cílem výzkumu je reálné zjištění, jaké typy hodnocení učitelé ruštiny na 2. stupni základních škol a v nižších ročnících víceletých gymnázií Jihomoravského kraje běžně využívají při své práci se žáky s SPU. Výzkumná sonda byla provedena metodou obsahové analýzy, dotazníkového šetření, rozhovoru v ohniskové skupině učitelů cizích jazyků. |
| Související projekty: |