Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Autor se v textu věnuje čtyřem postojovým adaptačním strategií dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. Navazuje tak na závěry svého kvalitativního výzkumu, zaměřeného na pohled těchto dětí na své chování a situaci. Strategie jsou v textu uchopeny coby specifické odlišnosti „problémových“ dětí. Jako odlišnosti jsou tyto strategie jedním z východisek pro tzv. informovanou intervenci, neboť potenciálně i reálně zakládají zvláštní individuální edukační potřeby těchto dětí. Efektivní intervenční strategie by měla podobné odlišnosti a potřeby respektovat a využívat je při plánování a realizaci na dítě zaměřené intervence. |
| Související projekty: |