Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Hlavní tematickou linií textu je role individuálních odlišností dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování v procesu plánování tzv. informované intervence, které autoři vymezili ve svém výzkumu. Tyto odlišnosti však v tomto textu autor nechápe jako „příčiny“ či projevy „problémového“ chování, o jejichž eliminaci by se měly intervenční praktiky snažit. Individuální odlišnosti chápe jako východisko pro identifikaci individuálních edukačních potřeb těchto dětí. Identifikace odlišností a na nich založené následné vyvození edukačních potřeb představují dva výchozí kroky strategií informované intervence. Zájem informované intervence o specifika dítěte a jeho životní situace cílí na využívání přirozených zdrojů ať už dítěte samotného nebo jeho blízkého sociálního okolí. |
| Související projekty: |