Možnosti sebehodnocení střední odborné školy v oblasti inkluzivního vzdělávání
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek ve sborníku |
| Konference | Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Obor | Pedagogika a školství |
| Klíčová slova | Inclusion; vocational college; student with SEN; self-assessment tool; Index for Inclusion |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Inkluzivní vzdělávání je v současné době preferovaným a podporovaným přístupem na základních školách v České republice. Stranou zájmu však neoprávněně zůstává střední stupeň vzdělávání. Právě střední odborné školy vzdělávají velké procento žáků se SVP po ukončení základního vzdělání. Inkluzivní přístup, kultura a politika středních odborných škol jsou tak jedním z rozhodujících faktorů úspěšného začlenění žáků se SVP, vytváření adekvátních postojů k osobám s postižením u intaktních žáků a jejich rodičů a také důležitým faktorem sociální inkluze žáků s postižením v dospělosti. Příspěvek představí mezinárodní projekt TILE – Towards Inclusive Learning Environment, který navazuje na výzkum inkluzivního vzdělávání na ZŠ realizovaný v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (2007-2013). |
| Související projekty: |