Komunikace českých žáků a žáků cizinců 1. stupně ZŠ s uměleckou literaturou
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Přiložené soubory | |
| Popis | Autorka prezentuje výsledky výzkumu interpretačních schopností a recepce uměleckého textu žáky prvního stupně základních škol. Cílem stati je přispět k objasnění problematiky porozumění uměleckému textu žáky cizinci navštěvujícími českou primární školu ve srovnání s českými žáky stejného věku. Autorka zjišťuje, že žáci cizinci mají menší slovní zásobu a chybí jim hlubší znalost české literární tradice. V závěru autorka hledá cesty k tomu, aby žáci cizinci byli s to přistupovat k uměleckému textu z faktografického hlediska a také z hlediska jeho estetického významu. |
| Související projekty: |