Podpůrný program pro žáky s tělesným a přidruženým mentálním postižením – přístupy v České republice a v Německu
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Kapitola v knize |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| Popis | Kapitola se zabývá problematikou vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením, srovnáním přístupů u nás a v Německu. Pozornost je věnována plánování pedagogických aktivit se zřetelem na zpracování podpůrného programu pro žáky, realizovaného ve třech etapách: analýza výchozí situace, stanovení cíle a vypracování příslušných speciálně pedagogických opatření. Konfrontace přístupů ke vzdělávání žáků s tělesným a přidruženým mentálním postižením je analyzovaná v oblasti stanovení cílů, v podmínkách edukace a ve znacích edukačního procesu ve srovnání obou zemí. Součástí kapitoly je prezentace výzkumného projektu zaměřeného na zpracování školního vzdělávacího programu s příkladem dvou kazuistik žáků sledovaných po dobu šesti let v základní škole speciální. |
| Související projekty: |