Vliv počtu sourozenců na matematickou, čtenářskou a přírodovědnou gramotnost v ČR
| Autoři | |
|---|---|
| Rok publikování | 2012 |
| Druh | Článek v odborném periodiku |
| Časopis / Zdroj | Sociologický časopis/Czech Sociological Review |
| Fakulta / Pracoviště MU | |
| Citace | |
| www | http://sreview.soc.cas.cz/uploads/19f17ccd4a02720e6ec00987a9bcd2bdf8541324_697-735.pdf |
| Obor | Sociologie, demografie |
| Klíčová slova | sibship size; educational achievement; PISA |
| Popis | Studie analyzuje dopad počtu sourozenců na školní výsledky 15-letých žáků v ČR. Ukazuje, že počet sourozenců má negativní dopad na výsledky testů čtenářské, matematické i přírodovědné gramotnosti. Negativní efekt přetrvává i při statistické kontrole rodinné struktury, pohlaví, vzdělání rodičů a dalších proměnných. Je robustní při použití různých způsobů zacházení s chybějícími daty. Stratifikační modely by proto měly rutinně s tímto prediktorem pracovat, pokud chtějí získat nezkreslené odhady všech parametrů stratifikačního modelu. |
| Související projekty: |