Emocionální aspekty expertnosti a expertního výkonu v učitelské profesi
| Title in English | Emotional aspects of expertise and expert performance in the teaching profession |
|---|---|
| Authors | |
| Year of publication | 2011 |
| Type | Appeared in Conference without Proceedings |
| MU Faculty or unit | |
| Citation | |
| Description | Profesionalizace učitele je jednou z klíčových otázek diskuse o kvalitě ve vzdělávání. V souvislosti s akcentem na kvalitu je v profesích v posledních desetiletích věnována velká pozornost výzkumu expertnosti a expertního výkonu. Výzkumné studie se zaměřují v převážné většině na kognitivní dimenzi expertnosti a na charakteristiky expertního výkonu. V profesi učitele však vstupují do hry zásadním způsobem také emocionální, volní, postojové a etické aspekty expertnosti, kterými se dosavadní výzkum zabýval v mnohem menší míře. Příspěvek je přehledovou studií zaměřenou především na výzkum emocionálních aspektů expertnosti v učitelské profesi. |
| Related projects: |